MEMORIES WILL KEEP US YOUNG


Farfar satt ofta där och bara blickade ut mot havet och lyssnade på vågorna. Det kallar jag ro.

Även fast jag inte ser dig, vet jag att du ser mig. Du är som vinden, jag vet att du finns där och är vid mig, men jag ser inte dig. Världens bästa farfar! Så äkta, så kärleksfull och framför allt så älskvärd! Jag vänder mig till dig, när motivationen inte är på topp och det räcker bara med att titta på bilder, så blir jag full med energi och allt känns så möjligt.


Kroatien 2008.

Ibland undrar jag om du är stolt över mig och undrar varför jag gör vissa saker, som inte är bra för mig? Jag är inte liten längre, jag är fortfarande jag, men i en mer mogen och mer vuxen version. Jag undrar vad du tycker om personen jag har blivit. Alla säger att vi är så lika och jag kan inte göra annat än att vara stolt. Jag hoppas verkligen karma finns, så du har kommit till världens bästa ställe nu!


Väldigt gammalt brev, det ser man nog på "Rect in Peace".


Jag tror alla har en skyddsängel, som alltid vakar över en. Jag vet att min farfar är min skyddsängel, jag bara känner det på mig. Han vakar alltid över mig och ser allt dumt jag gör, alla smarta och bra val jag tar och allt knäppt jag gör. Men ändå tror jag att han ler och alltid finns där, även fast jag inte ser honom. Kunde inte önska mig en bättre farfar. Det är dock inte ofta man minns alla minnen, efter att någon har gått bort för så pass länge sedan, men jag minns och kommer alltid minnas trots jag har världens sämsta minne egentligen.


Farmor och farfar, för ett bra tag sedan.


Det är verkligen sorligt hur snabbt någons liv kan ta slut. Det kan ske på bara en sekund. Livet är orättvist och döden ler åt oss. Det enda vi kan göra är att le tillbaka, för vi har inget val, vi är maktlösa när det kommer till döden. Minnen är det bästa man kan bära med sig. För de kommer alltid finnas kvar i hjärtat, oavsett vad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0